Subscribe
Powiadom o
4 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
anho
31 lipca 2022 14:21

Uwagi do projektu „Wytycznych wykonywania pomiarów ruchu drogowego WR-D-12. Cały tekst Wytycznych Neologizm „międzyszczyt” proponujemy zastąpić słowami „poza szczytami” Ad. 4.8 Terminy realizacji pomiaru Proponujemy ujednolicić okresy pomiarów w obu obszarach (miejskim i zamiejskim). Okres dokonywania pomiarów dopuszczalnych rozszerzyć o miesiące marzec i listopad. Tym samym zakres pomiarów rekomendowanych ograniczyć do miesięcy: kwiecień, maj, czerwiec, wrzesień i październik. Ad. 4 15.4 Kartogram ruchu Przykład dla skrzyżowań zwykłych lub skanalizowanych (bez wyspy centralnej) proponujemy  rozszerzyć o kartogram z przebiegiem relacji skrętnych w lewo bez przecinania się strumieni pojazdów jadących w przeciwnych kierunkach . Proponujemy dopisać zdanie „Krzyżujące się ze sobą relacje na wprost mogą odpowiadać przebiegom przecinających się dróg (nie muszą krzyżować się pod kątem prostym).” Ad. 4 16.2 Metoda ręczna (10) Fragment pierwszego zdania „z przerw na załatwienie własnych potrzeb fizjologicznych” proponujemy zastąpić słowami „uzasadnionych przerw”. Mogą wystąpić przyczyny inne niż wymieniona, wymagające chwilowego odstąpienia od wykonywanych obowiązków. Ad. 5… Czytaj więcej »

JWG
27 lipca 2022 14:30

Zgłaszam następujące uwagi:
Brakuje elementów dla pomiaru parkowania i poziomu rotacji.
Ponadto zastosowana Tab. 4.7.2.1. Podział kategorii użytkowników drogi – rozszerzona struktura rodzajowa w formie a, b,c, …f , jest nieczytelna . Stosowane oznaczenia pojazdów R, O, C, Cp, z niezbędnymi rozszerzeniami o nowe kategorie, są bardziej funkcjonalne i jednoznaczne.

adtr
27 lipca 2022 13:30

W zakresie wskazówek jest to ciekawy materiał, pozwala zaplanować działanie, aby pomiarów po prostu nie spalić. W zakresie ich realizacji to jest to materiał niszowy w stosowaniu. Na początku wskazano, że nie jest obligatoryjny, a zatem jak obecnie nikt nic nie musi. Chociaż raz na 10 może 15 lat przydałoby się je jednak zrobić – dla gminnych i powiatowych. SDR dla DW i DK jest realizowany, bo zarządy chcą mieć takie informacje i wiedzą jaki potencjał drzemie w tych liczbach. Zarządcy dróg niższych kategorii nawet przy zmianie pierwszeństwa mało kiedy sprawdzają, który kierunek ma dominujące natężenie ruchu, bo po co, jest wniosek o zmianę i takową się wykonuje. Wykonawcy projektów sygnalizacji świetlnej dokonują pomiarów, bo jest to w pakiecie cenowym i bez tego nie zrobią projektu. Poza tym nie ma chęci do ich wykonywania. Doceniam fakt elementu nowoczesności pomiaru, ale kładzie się zbyt duży nacisk na realizację pomiarów stosując nagrania… Czytaj więcej »

seklir
22 lipca 2022 09:23

Po zapoznaniu się z materiałem „wytycznych” zauważyłem: – całkowitą rezygnację z pomiarów typu „źródło – cel” prowadzonych metodą wywiadów z kierującymi pojazdami – co redukuje możliwości ustalania:    – więźb ruchu docelowo-źródłowego dla miast w podziale na dzielnice, przy planowaniu rozwiązań wewnątrz miast ogranicza to możliwości analizy efektywności      rozwiązań eliminowania ruchu którego źródła i cele mają miejsce w granicach miasta, a który mógłby omijać obszary wrażliwe np: centra miast,    – motywacji podróży, ma to wpływ na modelowanie ruchu w okresach prognozowanych – pozostają tu metody wskaźnikowe, które od lat są uznawane w dłuższych             okresach za mocno szacunkowe. (W miastach czynniki opiewające motywacje zachowań komunikacyjnych realizuje się w ramach KBR). Rozumiem powody przemilczenia wskazanych elementów – znaczny wzrost natężeń ruchu w sieci drogowej oraz ogromne trudności z zabezpieczeniem pomiarów realizowanych „pod ruchem” gdzie współpraca z Policją odbywała się onegdaj zgodnie z regułą im wyższa szarża tym gorzej. Niemniej jednak tworząc tak mocno rozbudowany materiał… Czytaj więcej »

4
0
Would love your thoughts, please comment.x