Konsultacje publiczne

Otrzymaliśmy do konsultacji następujące projekty:

  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji zmieniające rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych – CZYTAJ
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach – CZYTAJ

Zachęcamy do umieszczania swoich uwag na naszej stronie w formie komentarzy pod tym artykułem.

3 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
hanys
6 października 2020 22:38

Uwagi do załącznika nr4 – nowelizacja obejmująca zmianę przepisów pkt. 8.1.1. Progi zwalniające . Już kolejny raz nowelizacja nie rozstrzyga sprawy oznakowania pionowego progów w zakresie znaku      B-33 „ograniczenie prędkości”, którego zakres obowiązywania jest różnie interpretowany. Wg poprzednich wyjaśnień Ministerstwa jest to oznaczenie granicznej prędkości przejazdu przez próg i obowiązuje na progu . Chociaż czytałem już wyjaśnienie kogoś z Ministerstwa inną interpretację.    Ale dalej rodzi się problem z obszarem obowiązywania ograniczenia prędkości . Jest to prędkość przejazdu przez próg i dalej  można jechać z prędkością obowiązującą wcześniej czy ograniczenie prędkości obowiązywać ma do najbliższego skrzyżowania, kolejnego znaku B33, znaku D-40, znaku D-42   lub odwołania ograniczenia znakami B-34 lub B-42 zgodnie z zapisami w                                              § 27. 1. Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych.   Dla ostatecznego rozstrzygnięcia tematu znaku B-33 umieszczanego razem ze znakiem A-11a powinny zostać zastosowane inne zapisy w rozporządzeniu. –     Wprowadzeniu… Czytaj więcej »

adtr
21 września 2020 19:34

1. Znak D-44a można znaleźć w wykazie istniejących znaków więc tworzyć nowe hybrydy jest zbędne. W temacie F-14d,e,f – należy zapoznać się z szczegółowym uzasadnieniem faktu stosowania koloru zielonego – obecnie stosowany jest niebieski i całkiem dobrze sobie wygląda. Stosowanie tabliczki T-32 dla postoju w tunelu jest bez sensu, przecież przepis tego zabrania więc jaki jest cel znaku drogowego, którego nie można użyć, bo inny przepis tego zabrania. W jaki sposób ma być liczona odległość, czy to bedzie na sztywno 2,0m czy będzie jakaś odległość ‚widełki’ ? Czym to będzie sprawdzane? Jakie narzędzia kalibrowane i aktualizowane przez osoby uprawnione oraz używane przez osoby z uprawnieniami do pomiarów odległości ? D-50 zatoka w sytuacji gdy miejsc awaryjnego postoju może być wiele w pasie drogowym spowoduje wysyp takich tablic, jednocześnie to miejsce będzie zablokowane dla zwykłego sposobu parkowania. Tablice często spotykane na drogach dużych prędkości są odpowiednie i stosowne, ale przeniesienie ich… Czytaj więcej »

Last edited 2 miesięcy temu by adtr
tomwaw
6 października 2020 11:34
Reply to  adtr

Wyjaśnię różnicę w temacie tablic F-14. Kolor zielony ma być dla ekspresowych, a niebieski dla autostrad. Stąd pomysł zwiększenia liczby tablic i dedykowania osobnych dla autostrad i innych. Nie jestem specjalistą od dróg szybkiego ruchu, ale może jest to problem :).