Poniżej publikujemy materiały nad którymi będziemy pracować w czasie Warsztatów.
Dostosowanie infrastruktury drogowej do wszelkich środków transportu pojedynczych osób.
Aktualizacja stałej organizacji ruchu w mieście cz. 3. Plan dla Strefy 30.
Problematyka stosowanych upoważnień do zatwierdzania organizacji ruchu na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich
Jestem i zawsze byłem przeciwnikiem mieszania w przestrzeni komunikacyjnej przeznaczonej dla ruchu pieszych z innymi użytkownikami wszelkich pojazdów, z wyjątkiem wózków inwalidzkich. Brak wyobraźni, brawura czy też zwykła głupota znaczącej liczby “zmechanizowanych” pieszych nie zagwarantują bezpieczeństwa pieszym – w tym dzieciom czy osobom starszym w szczególności. Moim zdaniem próba, od samego początku, zrobienia z naszych miast “amsterdamów” była pomysłem poronionym mającym na celu “dorośnięcie” do Danii czy Holandii na skróty. Nie brano tu pod uwagę tamtejszych rozwiązań technicznych służących segregacji rodzajów użytkowników wspólnych przestrzeni komunikacyjnych. Dający się wyraźnie zauważyć wzrost zdarzeń z pieszymi usiłuje się zaciemnić kaskami dla nie pieszych – tak jakby kaski miały poprawić sytuację pieszych. Kaski jedynie wzmogą poczucie pewności zmniejszenia skutków zdarzenia u nie pieszych. Jak się chce robić “europę” to trzeba do niej dorosnąć cywilizacyjnie – a nie wymuszać przywileje pod presją różnych grup nacisku – wbrew zdrowemu rozsądkowi – a teraz budzić się z… Czytaj więcej »